söndag 19 oktober 2008

Gårdagen spenderades med Elina och Sanne.
Först blev det fika, det var tänkt på Safari, men till våran besvikelse såg vi att det var fullt. Brända fick det bli istället.

Efter fikat med en massa snack och irriterande saker i ögat, bar vi oss av mot Kyrko 45.
Handboll, Beck, Konsumbesök, snack och ett krossat glas hanns det med innan jag och fröken Brolla Broström började den långa vandringen hem.

På vägen hem fick jag ett sms som gjorde mig orolig över att det hade hänt något med Sara. Jag tog upp mobilen från fickan, slog in hennes nummer och tryckte på gröna luren. Inget svar. Jag satte då i högsta växeln. När jag, två minuter senare, kommer in genom dörren hör jag asgarv från övervåningen. Jag slänger av mig skorna, slänger mig upp för trappen. Tar mig upp för sista trppsteget äcklig och andfådd och möts av ett sällskap som spelar Wii. Så, inget mystiskt försvinnande från Kyrko 45. Skönt.

// emma h

Inga kommentarer: