tisdag 18 november 2008

Det kommer nog bli en lång vecka det här. Har redan varit nära att stoppa smörkniven på mobilen och lägga in yoghurten i frysen. Undra hur den kommer sluta?
Helgen är iallafall bestämd, får väl se om lördagen blir ändrar i sista stund som många andra gånger. Men då ni, då är den sista potatisen satt, det kan jag lova er.
Fredag blir det expedition Emmas vardagsrum, fiske, korvgrillning och även övernattning under en klar stjärnhimmel hade jag tänkt mig, vad säger ni?

Veckan började med en brownie eller vad det nu heter, i fiket. Jag tänkte "det här är början på min nyttiga vecka". När vi sen kommer in i klassrummet ser vi att Mattias kollar på mig och Lina som att han vill oss något. Vi kommer närmare honom, och gissa, vi hade rätt.
-Vill ni ha en till sån där? frågar han och pekar på våran kaka.
Vi kunde inte stå emot tanken. Så mot vårat ord på att vi skulle köpa en julmust åt honom, knallade vi iväg mot fiket med hans pengar, och därmed en till kaka.
Samma sak hände även idag. Men den här gången rörde det sig om en chokladmuffin. Det är hårt att vara "nyttig".


Nej, nu ska jag börja dra mig mot sängen. Känner för att vakna upp pigg imorgon, vilket jag inte var idag. Kanske beror det på att jag ett flertal gånger i natt vaknat av att någon bitit i mina tår. Nämner inga namn.

// emma h

Inga kommentarer: