tisdag 2 december 2008

Efter skolan som slutade vid tjugo i tre blev det stan med Sarkkie, för att sen ta en snabbfika på Safari. Sen blev vi några sminktips rikare. Har varit på make up kurs i 45 minuter, så nu har vi några finfina knep till nyår!
Försäljare måste älska mig. Jag går på vartenda litet försök, när dom försöker pracka på mig saker. Tänkte köpa en massa hudvård saker där idag, tycker inte mina nuvarande gett tillräckligt med resultat, men som tur var så var ju Sara där och kunde sätta ett stopp. Det enda som hängde med mig därifrån var en foundation.


Har glömt att berätta om en extremt mysko/odiskret/halväcklig sak som hände i klassrummet igår. Sista lektionen satt vi och antecknade under historian, och alla vet hur ljudnivån är när man sitter och antecknar, man kan höra ett sudd falla (iallafall i våran extremt seriösa klass). Så när det var som tystast (man hörde inte ens R.s andetag, vilket är väldigt vanligt eftersom han alltid sover under lektionerna) så är det någon osmarting som släpper sig. Och jag som i vanliga fall skulle asgarvat i det läget, sitter bara tyst och vibrerar för att kväva asgarvet. Känner sedan att Sanne gör likadant. Eftersom ingen annan började garva kände man ju sig något omogen när man började garva åt en sådan sak, så därför vi valde att kväva garvet.
Fick reda på efteråt att det inte bara var vi som kämpade med att hålla tillbaka garvet så, Linda hade exakt samma problem som oss... Aja, det piggade iallafall upp den annars extremt tråkiga historia lektionen.

Nu ska jag dyka ner i franskan, ska redovisa imorgon. Kommer börja som en tomat, och även sluta som en tomat. Det är inte lätt att få dom där r-ljuden att låta vackra, men jag ska göra ett försök.


// emma h

Inga kommentarer: