måndag 1 december 2008

Undra vad våran tränare tycker om oss egentligen...

-Vi saknade dig förra veckan. Säger han med en rysk brytning.
- Jaa, men vi hade så mycket i skolan... säger jag, samtidigt som jag tar sikte mot en boll, kickar iväg den, och sen så... Smock! Rakt i pannan på han...


Elina håller på att få en Emma-favorit i repris. "Svullo in tha face" som hon själv sa det. Jag kanske inte har berättat det, men förra året när vi åkte till gränsen så brände jag mig något förjävligt och kunde inte gå till skolan på en vecka, en vecka. Då kan ni förstå hur jag såg ut? För er som har dålig fantasi... jag hade svullnat upp så jag inte såg någonting, ögonen var inte runda längre, dom var två stycken streck. Och det såg ut som att jag förvarade mat i kinderna. Superkul! Trodde helt seriöst inte på att det skulle lägga sig... Bättre blev det inte heller när pappa bryter ut i asgarv när han såg mig, eller när Sara kallade mig "katten"...


Nu ska jag bara ta det lugnt i någon timme, sen ska jag försöka sova.



Förra veckan snurrade jag och Lina i en stol, det slutade i krasch, och Lina skadade höger skinka...
// emma h

Inga kommentarer: