lördag 24 januari 2009

Jag hatar verkligen att packa på IKEA. Man ska på snabbast, smidigast och smartast sätt packa ner hundra små och stora saker i stora blåa kassar som egentligen rymmer hur mycket som helst, men när jag ställer mig där känns det som att ingenting får plats. Eller också så lyckas jag lägga något olämpligt längst ner. Nej, det är omöjligt.

Omöjligt var det däremot inte att åka hem med ett skoterkort i torsdags. Alla rätt! Fadada och jag lyckades. Även att runda däckställningen utan att varken krocka in i några däck, eller någon gran. Vi slappa höra "faan" och "Åh neeeej!". Jag slapp leta en vilsen Lina och höra det där psst-ljudet från ett däck. Inget voltande med skotern hanns det heller med.

Igår, fredag, så blev det en djupdykning för Sarkkie dudle dandy som från början skrattade när jag frågade vad hennes och Kalles åsikt om ödet var. Är vi med och påverkar vårat öde, eller är det redan bestämt?
Vi enades om det som bilden visar.

// emma h