fredag 16 januari 2009

Vid 23.00 igår hade pluggningen övergått till en kamp om överlevnad. Jag slängde in handduken och ringde Lina för att se hur läget låg till där. Istället för att diskutera plugg blev jag liggandes på hallgolvet och diskuterade den kommande skoterkursen. Diskussionen övergick i asgarv när Lina förklarar sin syn hon just fått i sin skalle. Hon såg hur vi kör rakt in i däckställningen och måste hoppa av skotern för att gå fram och dra i skidorna. En syn kommer upp i min skalle, jag ser hur gasen fastnar och hur jag kraschar rakt in i en snöhög. Var kanske inte det roligaste, men övertröttheten tar fram den dålig humorn i en.
Kan i alla fall tänka mig att något sådant kommer hända. Känns inte som att turen är på min sida riktigt. I onsdags så skulle jag välja mellan sju lappar på träningen. På en av lapparna är det ett kryss, den som tar krysset får stå över. "Vilket nummer?" frågar Igor, "nummer fyra tar jag". Fem sekunder senare blev jag sittandes på bänken.


Imorgon blir det i alla fall att åka ner till Enköping och pingponga. Har lovat att krossa och med det "vinnande konceptet" lugnande musik samtidigt som jag spelar (tips av en vän) så kanske det går. Haha, nej nu ska jag börja packa och se till så jag får med mig boken "När det är som värst kan det bara bli... BÄTTRE!"

// emma h

Inga kommentarer: