tisdag 24 februari 2009

Inte en enda semla har jag rört idag. Semlor är inte min grej, eller iallafall inte mandelmassan som fyller den. Det som gör det hela lite tråkigt är att det ser gott ut när andra äter det, så ja, man kan väl säga att jag skulle vilja gilla semlor.
När det var trinka som gällde så bakade alltid (iallafall när man gick på lågstadiet) en klass semlor och då fick man välja vad man ville ha för fyllning. Det var tider det. Semlor med vaniljkräm.. mums..

Tror att jag under helgen ska dra igång ett semmelbak där just vanliljkräm ska få vara fyllning. Samtidigt som jag vispar krämen ska jag sjunga till någon härlig låt som får en på bra humör. Efter det ska jag ringa min vänner och be dom komma över och ta en semla eller två. Eller kanske vill dom vara med mig från början? Baka semlor, köra några moves och prata om dom gamla goda tiderna? Det skulle passa perfekt som början på lovet. Jag tycker vi slår till på det!

// emma h

Inga kommentarer: