måndag 9 mars 2009

I mitt p3 snackade en kille om sin första kärlek. Då började jag tänka tillbaka lite..

I sexårs var jag "ihop" med en kille som hette Robin. Då var det vi två. Ingen av oss visste nog vad "ihop" innebar, men då och då jagade han mig runt där på lekis för att sedan trycka ner mig på golvet och pussa mig mot min vilja.
När vi gick i ettan så tyckte jag att det räckte för oss två. Visst, han hade ju slutat trycka ner mig på golvet och sådär, men jag kände ändå att det var dags att ta farväl. Jag skickade då min bästis Sofie att göra slut. Han tog det inte speciellt hårt, han såg säkert fram emot sina dagar som singel, vad vet jag..
Vet inte riktigt hur, men sen där någon gång senare i årskurs ett så hittade vi tillbaka till varandra. Vi tyckte då att det var dags att gifta oss, så vi passade på i en lek där jag var drottning och han var kung..

Hur tog det hela slut då?
Jag tror nog att vårat "förhållande" rann ut i sanden. Vi upptäckte nog att det inte fanns någon riktigt kärlek mellan oss. Så tragiskt..

// emma h

Inga kommentarer: