måndag 20 april 2009

Jag duschar alltid i källaren. När jag duschar så slår jag alltid på radion, P3, i hopp om att en härlig gammal goding ska spelas ut ur högtalarna. Oftast så snackar dom en massa skit precis när jag fått på den och då skiter jag i det och hoppar in i duschen. Precis när jag hoppat in i duschen så hör jag att något händer. Är det sant? Kom låten jag ville höra? Ja. Typiskt. Inne i duschen. För kallt för att hoppa ut. Där står man då, berövad på en gammal goding.

Nyss ringde Lina mig. Något chockad blev jag då vi alldeles nyss avslutade en inte alltför barnvänlig konversation på msn. Jag trodde helt enkelt inte vi hade något mer vi ville säga varandra. Men hon ville ha hjälp med ett mattetal, ett mattetal som ingen lyckats lösa. Jag känner mig hedrad.

// emma h

Inga kommentarer: