tisdag 19 maj 2009

Det tar emot att säga (mest med tanke på att vi haft matte nationella som jag inte vill ska ha gått åt skogen..) men det har verkligen inte varit min dag idag..

Misstag nummer 1. Lunchen.
Vi har precis käkat klart och ska lämna brickorna. Jag som tagit av mig sjalen slänger den över min högra axel, men den hamnade aldrig på min andra axel. Konstigt tyckte jag då, men inte när jag insåg att den fastnat i blomkrukan som stod på fönsterbrädan. Detta insåg jag inte förrän det var försent och krukan redan låg på golvet.. "Oj, det här var ju lite pinsamt".. Hur fan räddar man en sån situation?


Misstag nummer 2. Benvaxningen.
Lina, vaxdrottningen herself, fick i uppdrag att dra bort lite skog. Hon har börjat hugga in på mitt högra lår och jag ligger på ryggen i sängen.
-Emma, passa vaxremsan här nu, jag lägger den här brevid dig.
Några samtal och minuter senare så ligger jag inte längre på rygg utan på mage. Jag kollar då åt vänster och undrar var fan Lina gjort av vaxremsan.
-Lina, var la du vaxremsan?
Lina kollar lite fundersamt runt omkring och stannar sedan upp med en chockad blick mot mig. Hon bryter sedan ut i asgarv och faller, bokstavligt talat ner på golvet..
-EMMA FÖR FAAN, DEN ÄR I HÅRET!!
Drygt tio minuter senare har vi samlat oss och gör desperata försök till att få bort allt vax ur håret på mig..

Men så illa har dagen faktiskt inte varit. Höjdpunkter som en cykeltur med Lina då vi träffade Jack Nicholson i psykformat, årets första studds på mattan och släta ben har gjort en annars kackig dag till något extra. 4/5 toasters. Superkul!

// emma h

Inga kommentarer: