tisdag 12 maj 2009

Jag brukar alltid ha koll på min ekonomi, men idag kom dagen jag en dag visste skulle komma.. Dagen då banken nekade min önskan om 100 kronor. Hur kändes det? Förjävligt. Att man har vänner som skrattar åt andras olyckor när det behövs är ibland bra. Det gjorde så jag såg det hela på ett annat sätt. Jag har lärt mig något. Stockholmsresor för inte endast med sig bra saker, dom har sina baksidor precis som allt annat. Jag har även lärt mig hur det är att vara i någon annans skor (Linas). Och även om detta var ett bakslag har jag något annat där framme som väntar på mig. Så istället för att deppa ihop tog jag fram mina ekonomiska kunskaper och hjälpte Lina att förbättra sina. Jag tror att hon har lärt sig något, eller jag hoppas iallafall.

Så sommaren kommer mest troligt bli en fattig en, men jobb har jag iallafall. Om jag kommer få visa mina skills i fotboll och försöka att inte tappa tålamodet med ungar, eller servera fika för att få ihop pengar till några planerade resor får den som lever se.

På tal om fotboll så ska jag och kolla fotboll om några timmar. Kommer någon göra bort sig? Kanske ramla på bollen och bryta benet (M brothers har faktiskt lyckats)? Eller kommer dom chocka hela Lombia och klacka in den som Zlatan?
Jag är förväntansfull.

// emma h

Inga kommentarer: