onsdag 17 juni 2009

Fredagens bravader har tagit ut sin rätt, jag har åkt på jordens förkyldning. Men mest troligt överlever jag. Så numer går all min energi till att försöka överleva förkyldningen och att underhålla 18 överenergiska ungar.. Det är inte lätt att hålla dom sysselsatta, eller att hålla koll på alla. En sak är säker, man måste visa vem det är som bestämmer. Jag vet knepet. Makten sitter i en liten, liten pipa. En visselpipa. Under gårdagen missbrukade jag pipans kraft en aning, så idag skickade jag den vidare.

Imorgon blir det vattenkrig! Jag ser fram emot det, men förkyldningen sätter nog stopp för ungarnas planer: "vi ska dränka dig i vatten!". Jag har lagt upp en taktik som kommer hålla mig torr om fötterna, och det motsatta för ungarna. Livet har sina goda stunder.

// emma h

Inga kommentarer: