torsdag 18 augusti 2011

Vilken stad. Vilket folk. Göteborg, jag tror jag är kär.

Jag trivs verkligen här! Allt flyter på riktigt bra, här hemma i lägenheten börjar det fixa sig allt mer, vi ska bara en sväng till på IKEA för att köpa någon förvaringsmöbel så vi har någonstans att sätta alla smågrejer på (sedan ska ni få se foton på hur det ser ut här!!). Att bo tillsammans med Mange är en av de bästa saker jag vet, vi lagar mat, diskar, åker in till stan och går på Clas Ohlssons, handlar och gör allt sånt där som man måste. Men, det är riktigt roligt! Även att diska. Haha.

Redan första dagen i skolan träffade jag mycket trevligt folk som jag nu lärt känna lite bättre, och igår var vi ute tillsammans och drack lite cider och vin och bara snackade. Mycket trevligt! Idag har vi varit i Slottsskogen och spelat brännboll, käkat hamburgare och bara njutit av det fina vädret. Det vi har börjat läsa är matte, det går finfint men lite då och då hamnar man i motvind och boken är i riskzonen för uppeldning. Men det ska nog gå bra det med.

Frågan är; vad hade jag gjort utan reseplaneraren? Mest troligt ingenting, då bussar och spårvagnar tar dig överallt här i stan. Så tack reseplaneraren för att du visar mig vägen genom alla linjer och hållplatser som jag inte ens visste fanns. Min holy bible. Typ.

Inga kommentarer: