måndag 12 december 2011

Kemi är faktiskt intressant. Såhär sju veckor och en kemitenta senare har jag kommit på det. Helt enkelt sju veckor och en tenta för sent, men what to do.. Vad kan man dra för slutsats av det? Jo, lägg ner tillräckligt mycket tid och du tycker ALLT (finns väl vissa undantag) är intressant, vilket i sin tur leder till att det blir roligare, vilket till slut leder till bra betyg. Klarrt slutt.

Jag har inte bara ändrat mig vad gäller kemin. Jag har även ändrat mig om att jag vill ha en katt, jag vill ha TVÅ katter! Det hade ju varit väldigt egoistiskt av mig att skaffa en enda katt för att jag skulle känna mig mindre ensam här. Hur ensam hade inte den stackars lilla kissekatten känt sig när den hade fått vara här själv. Nej, sån dubbelmoral vill vi inte ha. Så blir det någon katt, så blir det fan två. Helst birmor. Om nån vill köpa två åt mig i julklapp, tänkte jag.. Hehehe. Nej. Mange är allergisk så vi kan inte ha några kissemissar.. Meeen en vandrande pinne kanske funkar lika bra, inte lika mjuk, men då fäller den ju inte hår heller!

1 kommentar:

Rebecka sa...

Samma för mig. Vill också ha en liten kisse men kan inte för att Mattias är allergisk :( det är synd om oss!