torsdag 17 maj 2012

I natt har jag legat och masserat och kliat min lilla sjukling på ryggen. Magsjuka, eller matförgiftning, har slagit till och Mankan blev offret. Jag ber till gud att inte jag blir nästa.

Medan Mange har legat och sovit hela dagen, njuter jag av det (förhoppningsvis) sista tentaplugget och hoppas på att jag inte kommer plugga ihjäl mig innan måndag. På måndag efter tentan är det finsittning som ett fint litet avslut på tekniskt basår. Som vanligt när man börjar närma sig slutet av någonting, så ser man det fina i det hela och separationsångesten börjar krypa sig på. Jag är så jäkla dålig på att njuta av nuet, jag längtar istället bort det och inser alltid försent att det var ju inte så dumt det där.

Efter tentan har jag två veckor helt ledigt, den ena av dom ska jag spendera här i Göteborg med att bl.a. flytta, och den andra på Mallis med världens bästa mamma och lillasyster. Nu ska jag börja njuta!

1 kommentar:

Frida sa...

Har du fått sommarjobb? Vad? Var? Hur länge?