tisdag 22 juli 2008

Klipp klipp.

Fika Safari idag med Sofie. Egentligen skulle vi väl bara köpa en present åt hennes boyfriend, men det blev som det alltid blir när jag går på stan - fika.
Sockar som jag lånat lämnade jag också tillbaka, tvättade och fina såklart. Tack för lånet! ;)

Sofie har klippt sig också, SNYGGT! Jag blev också väldigt sugen på att klippa kort igen, men nej, jag ska spara långt. Det har jag bestämt mig för. Fast får se hur jag känner mig efter Spanien, håret kan ju faktiskt vara sådär äckligt slitet.

Vi har suttit och pratat om frissbesök. Kom fram till, som så många andra gånger, att det faktiskt är hos frissan man känner sig som fulast.
Jag har tyckt såhär en lång tid så mina besök hos frissan brukar inte inkludera så mycket spegeltittande. Ja spegeltittande kanske det blir, men jag tittar mest på hur mitt hår faller ner på golvet.
En extremt pinsamt grej som nästan alltid brukar hända då jag sitter där i stolen, är att jag inte hör någonting av vad min frisör säger. Sen blir det nästan alltid så att hon börjar fråga mig mest saker när hon ska torka mitt hår. Då blir det ju en sån där hemsk pinsam situation när man får säga "va?" ungefär hundra gånger innan man kan svara på frågan.

Nu ska jag åka iväg ner till stugan en sväng. Sen blir det att packa ner det sista till Rättvik/Spanien. Imorgon åker vi, eller på torsdag, eller på fredag. Allt beror på när pappa får sitt pass. Det hade suttit fint imorgon.

// emma h

Inga kommentarer: