söndag 20 juli 2008

Skruva en skruv, och mosa en broms.

Kom nyss hem, den här gången som snickare. Har varit i stugan över natten och bara tagit det lugnt.

Myggor finns det gott om. Vet inte riktigt hur många bett jag fått, men skulle gissa på några hundra. Igår natt satte jag i öronproppar eftersom jag visste hur många myggor som skulle störa mig med sitt surrande. Men vad tror ni jag vaknar av? Ett irriterande surrande ljud i öronen, när jag sen kommer på att det inte borde låta eftersom jag har öronproppar känner jag att dom ploppat ut. Lyckades hitta ena men vad fan, en hjälper ju inte speciellt mycket.
Myggorna har alltså hållt mig vaken i natt.

Inte blev man lämnad ifred heller när man gått ut. Nej nej, då kommer värsta feting bromsen och stör oss i vårat snickrande. En lyckades vi ta död på, men ni vet, finns det en så måste det finnas två. Och finns det två måste det finnas tre. Finns det tre måste det finnas fyra, osvosv.

Så efter totalt en kväll och en halv dag i stugan har jag:
-hundra myggbett
-trehundra knottbett, varav två i ansiktet
-en bula i skallen på grund av fallande saker från byggen
-utvecklat ett ännu större hat mot småkryp

// emma h

Inga kommentarer: