tisdag 30 september 2008

Pluggisarnas IF?

Dagen har gått åt endast skolarbete.
Naturkunskap för att vara mer exakt.
Det blir mer och mer intressant ju mer det fastnar
i skallen.

Har ni någon gång stått på knäna i en svart sopsäck och redovisat?
Nej inte jag heller, förrän idag, en mycket udda upplevese.
Allting gick bra, tills mina knän började ta stryk, och jag kände
att sopsäcken, tvångströjan med ett annat namn, stoppade frisk
luft från att komma in. Detta resulterade då i en röd,
lite tomatliknande Emma Hedin. Men inte
bryr jag mig, nej nej. Det såg iallafall inte ut som att jag knallade
omkring utan överkropp...


I vilket klassrum vi än är i luktar det pommes frites blandat
med en fruktansvärd svettlukt. Det spelar heller ingen roll att
vi öppnar fönsterna, för svett-/pommesfriteslukt bärarna rör ju på sig.
Nej, jag har gett förslaget att vi till jul ska ge denne stackars
duschlöse pöjk en julkapp. En deodorant.

Med dessa ord slår jag igen datorn, för att fortsätta
färden mot en hjärna full av naturkunskap.

// emma h

Inga kommentarer: