torsdag 9 oktober 2008

Kung på Kurrekurreduttön.

Jag mår som en prima skinka måste jag säga. JAG ÄR PÅ TOPP!


Dagen började med en kärleksdikt, mellan Elias och Lina. Man kunde riktigt ta på kärleken i klassrummet när Elias körde igång. Ojoj, så romantiskt. Lina besvarade dessvärre denna kärleksfulle pöjk, men en aning hes och skrattande röst. Han förstod nog.

Har fått reda på en sak idag angånde våra två mentorer. Det är tydligen så, enligt Peter, att om man har två mentorer så har dom kommit överrens om vem som ska vara " the bad cop" och "the good cop". Han var tydligen the bad one, men tänjde lite på reglerna under samhällskunskapen och lät oss sluta tio minuter tidigare.
Jag vet inte riktigt, men jag tycker nästan Uffe skulle passa bättre som den onda, men vad vet jag... får helt enkelt undersöka saken närmare.


Dagen har iallafall varit ganska skön, om man räknar bort historia provet under sista lektionen på hela dagen. Smart att ha prov klockan 15.00 en torsdag... nej.
Fast mest deppad är nog iallafall sp2orna, iallafall under engelska och svenska lektionerna.
Det är så att vi har bytt lärare med dom i svenskan och engelskan. Våran lärare, som 2orna har nu, är kanske inte den mest roliga man haft, Kalle förklarde det hela ganska smidigt och bra.
- Emma, skjut mig.



Ja, för att övergå till ett problem, min USB på mobilen fungerar inte. Så, med andra ord, kan jag inte få in mina svinigt roliga foton på datorn. Och ännu ett problem, det är kebnerundan i helgen. Vet inte vad jag ska säga om den, räcker att säga att det är ett problem som jag måste ta tag i. Positiva tankar flyter omkring i hjärnan, så förhoppningsvis kommer det gå finemang...

Energin, var tog den vägen?

// emma h

Inga kommentarer: