fredag 10 oktober 2008

Vi kommer precis ut från matsalen, ser den ständiga savofik besökarn i fiket (varje gång jag träffar henne i skolan berättar hon om vad det finns för nybakat i fiket), Hanna. Vi vänder våra steg mot henne och ser att hon har en chokladboll i handen. Även om vi just varit och ätit, och är mätta och belåtna så stoppar inte det oss, jag och Lina måste ha en chokladboll.
I trappen när vi går ner för att hämta pengar möter vi Hanna än en gång.
-Var ska ni? frågar Hanna.
-Nej, vi ska bara hämta pengar och köpa en av mina släktingar. Svarar Lina.

Hahaha, ojojoj vad kul det var!! Blev dock ingen chokladboll, vi körde på ett säkert kort istället, en chokladmuffin.

Efter den otroligt sköna dagen i skolan blev det en fika på stan med Sanne på Safari, där hela klassen verkade vara. Linda och Sandra, Milla och Amanda, sen gömde sig säkert resten av klassen i blomkrukorna. Tyckte jag såg en kille i klassens ljusa svall sticka fram där bland kaktusarna.
Efter det blev det en rundtur på stan. Blev inget konkande på påsar efter den rundturen tråkigt nog, men i Stockholm blir det andra bullar!!
Hem till Sanne sen, tog det lugnt, snackade, satt på datorn, sen bar det av hem för att trycka i mig en av Johannas och Saras dumlekakor. Dom var något att hänga i julgranen kan jag säga er!

Framplockning av bord, upptorkning av överkokad mjölk och en chai latte senare sitter jag här. Nu är Idol på tv, så ska försöka hänga med i den nu. Imorgon blir det pingpong för hela slanten och förhoppningsvis ett finfint spel.

// emma h

Inga kommentarer: