lördag 1 november 2008

Nu är jag riktigt irriterad. Stan har invaderats av norskar. Och inte en enda, nej, inte EN ENDA som jag träffat under dagen har vetat hur man ska uppföra sig bland folk. Jag tror att norrmännen borde studera oss svenskar på den punkten. Tre timmar bland dom räckte för att jag skulle inse att den framtida tävlingen i Norge nog kommer bli inställd för min del. Jag funderade seriöst på att använda min högra dojja till vapen. Så om tre timmar bland norrmän får mig att vela använda höger dojjan till vapen, vad faan ska då hända efter en helg?
Sen kanske jag är lite extra lättretlig idag på grund av sysselsättningen igår.

Fredagskvällen. Kul. Visst visst, rolighetsgraden gick ju upp och ner, men så är det ju. En av dom stunder då mätaren visade lågt var när jag såg att toaletten på stället vi var på hade pajjat ihop. Eller ja, någon hade fixat stopp i den. Då ni blev det rulle. Jag och Lina, ut i trapphuset i hopp om att hitta en liten trevlig granne som ville låna ut sin toalett, eller vad vi då egentligen såg som paradiset. Vi hann inte mer än sätta foten utanför dörren så var det också fixat.
Så snabbt igen steg mätaren och allt fortsatte att rulla på.

Ikväll vet jag faktiskt inte vad som kommer sysselsätta mig. Får fundera ett tag.

// emma h

Inga kommentarer: