måndag 3 november 2008

Okej hörrni. Hur ofta får ni sug efter varm choklad och en korvmacka? Det var iallafall vad jag hade i tankarna när jag och en inte lika hungrig Brolla traskade över den hala trinka isen. Där gick man alltid förr, försökta akta sig för traktorns hjul, man drog sina film-fluppar utan skrik och bröt istället ut i ett härligt asgarv. Det var tider det. Eller inte. Vad snackar jag om? Jag saknar inte trinka, eller okej, nu när jag börjar tänka efter. Faan vad härligt vi hade det!! Tänk tillbaka kära klasskamrater. Vi hade kanske inte världens sammanhållning, men något fanns ju där, helt klart.

För att återgå till nutid. Sitter här fast jag egentligen borde sitta därborta. Vid franskaböckerna. Jag har valt att ge mig själv en liten belöning. Det är nämligen såhär: jag hatar att skriva sammanfattningar där man ska diskutera och reflektera, men hör och häpna. Jag har gjort det, utan att få ett stopp där uppe. Så jag är stolt. Kanske börjar även jag få kläm på det här med diskussioner? Vem vet...

Uffe, han kryddar verkligen upp vardagen alltså!! Ibland får han till dom där vanliga Uffe-kommentarerna till något alldeles extra. Något som gör så hela klassen (eller iallafall mig, Sanne och Lina) bryter ut i asgarv.

Ungefär såhär var det idag:
-Alltså, nu på senare tid har jag börjat fundera. Hur säger man, kyss mig i arslet eller kyss dig i arslet? frågar en undrande Brolla.
-Men Sanne, man säger ju kiss my ass på engelska så det måste ju bli kyss mig i arslet. Svarar Lina snabbt.
Men då ni, då kommer Uffe med det egentligen helt riktiga svaret.
-Jaa alltså, det beror ju helt på hur man vill ha det. Smaken är ju som baken!
Hahahahahahaha, det gjorde min annars lite halv deppiga dag några snäpp ljusare! Tack för det Uffe!

Ja, annars idag har en låt som förr inte betytt ett skit börja betyda något. Så nu ni, nu ska jag försöka få refrängen att hända!!

Nu ----------------- franska.

// emma h

Inga kommentarer: