söndag 30 november 2008

Sen kväll igår.
Började med att jag höll på vela (som vanligt) ifall jag skulle stanna i stugan och bara ta det lugnt, eller åka hem och göra samma sak där. Valde det senare alternativet och började rulla uppåt mot stan. Fick då känna på bilåkning när det är som bäst. Man ska vara lite halvtrött, ha bra musik och så ska det vara kolsvart ute.
Sanne pallrade sig ner hit och vi började kika på nyårskläder, hittade några godbitar som gärna fått hänga i min garderob. Imorgon blir det att beställa.
Elina kom sen, jag krullade hennes hår då övertröttheten tog över, råkade bränna hennes öra som blev knallrött, hoppas hon inte blev märkt för livet...

Efter ett tag blev jag och Sanne kvar själv, vi gjorde en egen sorts latte som blev riktigt lyckad, och tryckte kex med brie ost. Sen blev det deeptalk, telefonsamtal och kvällen slutade inte tidigare än 03.30.


Vaknade idag, 10.15, jättepigg och kände att det var dags att skriva klart historian. Inte alls trött även fast jag inte sovit speciellt länge. Det är raka motsatsen till hur jag känner mig nu. Ligger ner, och känner att jag snart inte kommer orka blinka, utan kommer låta ögonlocket stängas och öppnas först imorgon. Innan det ska jag ner och duscha och basta, vilket kommer sluta med att jag kommer känna mig helt död. Nej nu ska jag röra mig neråt så jag inte somnar på stället.

// emma h

Inga kommentarer: