måndag 1 december 2008

Vilken tur att man tänker långt ibland. Hade jag inte gjort det när jag gick i 8an, då hade jag legat lite risigt till just nu...

I naturkunskapen ska vi göra ett fördjupningsarbete om energiproduktion och energianvändning i samhället, och man får ju inte vara dum, absolut inte. Finns det en lätt väg tar man ju självklart den, inget snack om saken. Så eftersom jag gjort ett arbete om kärnkraft i åttan, tänkte jag att det blir hundra gånger lättare ifall jag tar det nu också. Så med lite tur i lottning fick jag det.
Som jag trott hade jag sparat det i skrubben, blev lite orolig där ett tag när det enda jag hittade var julsagor från fyran.
Jag skrev alltid om våran katt Sigge, första sagan kommer jag ihåg att jag skrev om när han blev rädd för tomten, och att han råkade dra ner lösskägget på han och då såg man att det bara var farbror Pettersson. Vilken fantasi...

Nej ni, fyran det var tider det...

// emma h

Inga kommentarer: