måndag 15 december 2008

Det luktade choklad när jag kom in genom ytterdörren efter träningen idag. Trodde nästan Sara fått för sig att baka en kladdkaka. Sen så trillade allting på plats. 19 drömrullar tills på onsdag, det är inte att leka med...

Hela dagen har jag planerat djupdyk bakom soffor och liknande. Scener har spelats upp i hjärnan där jag hoppar, flyger, landar och sedan gliiiiiider under en soffa för att ta skydd.
Hade jag varit lika smidig i verkligheten som i hjärnan hade jag lätt platsat i en actionfilm.

Hade den där salongen på historian idag. Min och Linas lilla redovisning började inte så bra. Det första jag märker när jag står där framme framför klassen är att Lina skrivit fel på sin krona. Det stod Kristina Medici istället för Katarina Medici. Så efter att jag försökt förklara till Lina vad som var fel, och hon fattat det, låg inte koncentrationen riktigt där den skulle. Trots det så fixade vi det bra ändå.

Fyra dagar kvar till lov, vi snabbspolar lite?

// emma h

Inga kommentarer: