söndag 14 december 2008

Dags att börja sätta fram granen kanske. Tredje advent idag, och nu känner jag att granen måste plockas fram. Det är först då det blir riktig jul. Vet dessvärre inte om jag orkar vara med och klä den...
Känner fortfarande ingen julkänsla, det är förjävligt. Kanske drar ett pepparkaksbak nästa helg, då borde man väl känna att julen är här? Eller så ska jag trycka nejlikor i apelsiner, det måste funka. Bara det att det aldrig blir snyggt när jag gör det. Jag tänker ut ett snyggt mönster i skallen, börjar trycka ner den första nejlikan i apelsinen, tar nästa, och nästa och nästa. Tillslut är den klar. Jag tar mig en titt på den och förstår ingenting. Mönstret syns inte, och den ser för jävlig ut... Lika besviken varje gång. Håller er uppdaterad om jag lyckas nu i jul.

Nu sitter jag och väntar på maten. En halvtimme skulle det ta för maten att bli klar, sa mamma när jag ringde. Två halvtimmar har gått sen dess.

// emma h

Inga kommentarer: