måndag 23 mars 2009

Mina glidarbrallor åkte förresten på under helgen. Jag kanske ska berätta historien bakom hålen i dom..

En dag så var det dags för idrott på sporthallen med endast tjejerna i klassen. Vi hade vikarie och tyckte att den här gången slår vi till på innebandy. Allas våran Roffe drog och hämtade klubbor och bollar och vi satte igång.
Mitt uppe i stridens hetta tar Lina, eller om det var Elina, bollen av motståndarlaget, jag ser min chans att imponera och kuutar allt vad jag kan uppåt mot mål. "HÄÄÄR JAG ÄR FRII", dom passar bollen till mig, men tråkigt nog får jag den på fel sida, så jag känner att jag inte riktigt kommer kunna skjuta. Samtidigt som jag jobbar mig fram mot mål säger jag högt för mig själv "jag har den, jag har den, jag har den". Då händer det som inte fick hända. När jag tar steget och ska byta sida så jag ska kunna skjuta rätt gör jag en felberäkning. Jag springer för fort och lyfter inte tillräckligt på fötterna. Detta resulterar då i att jag drar en flupp över klubban, gliiiider fram över golvet och samtidigt som jag gör detta skriker jag "JAG HAAAR DEEEN"..

Handlöst fall, hål i brallorna, brännsår på knäna, ont i knäna, två lag + en vikare och jag asgarvande på golvet.

Det var tider det!
// emma h

Inga kommentarer: