söndag 13 september 2009

Igår när det var dags att tänka på refrängen satt alla under en filt och ingen tordes ha fötterna på golvet. En skräckis fick oss att tänka på en annan, och vi fick därmed reda på orsaken till Tiinas fluppar i duschen och Mias sömnlösa nätter i över ett år. Det är inte lätt när man är liten och ens högsta önskan är att för en gångs skull få vara den finaste barbiedockan..

Idag har jag fått reda på vad som döljer sig under ytan. Min hylla som sett allt annat än svart ut, visade mig sitt riktiga jag efter några svep med trasan. Det grå "täcket" som legat över golvet är nu ett minne blott tack vare dammsugaren (+ aktiva Emma). Även råttorna har lämnat mitt rum. Okej, nu kanske det låter som att jag är världens äckel som inte vet vad en dammsugare är, men så är inte fallet.. längre.

// emma h

Inga kommentarer: