onsdag 2 november 2011

Jag vet exakt var jag vill bo när jag blir gammal! Jag har nog aldrig sett så fina och mysiga hus, som på ett område innan man kommer hit till Kallebäck, tror det heter Örgryte. När jag åker hem från skolan och det är kolsvart ute, och man ser perfekt in i dom husen så längtar jag verkligen hem. Det ser så mysigt och hemtrevligt ut, precis som det känns att vara hemma.



Just nu så är det mesta dåligt här nere. Vår nya matteföreläsare är skitkass, det enda han gör är att rita grafer och cirklar, och tror att vi förstår efter det. Vår kemiföreläsare är inte lika kass som vår matteföreläsare, för han är iallafall rolig. MEN antingen så skiter han i att gå igenom det som vi, enligt bokens frågor, ska kunna eller så går han igenom det assnabbt och tror att alla kan. Sen tycker jag faktiskt att höstlov ska vara en rättighet om man pluggar. Hur fan ska man annars kunna hitta tillbaka till sin motivation, som blev totalt sönderriven, trampad och spottad på, efter fysiktentan som kan liknas med helvetet? Nej just det. Höstlov åt ALLA.

Det enda som är bra här nere just nu är Magnus, mina fina vänner och att det finns mycket affärer som man kan gå och tröstshoppa i (vilket jag tänkt göra imorgon).






För att avsluta detta inlägg på ett positivt sätt så får ni en bild då jag tog studenten, en av dom bästa dagarna i mitt liv!

1 kommentar:

mamma sa...

Snart kommer vi och hälsar på ...ska bli jätte roligt. Håll ut och kämpa på med allt. Jag vet att du fixar det och mer där till!!