söndag 22 september 2013

Phadderkalaset i onsdags var verkligen något att hänga i granen. Det är i och för sig inte så mycket som kan gå fel när man precis kommit från Hogwarts och hänger med härligt folk. Vi hade alltså temat "ursäkta men jag kom precis från..." och vi kom precis från Hogwarts.

Det var sittning nere i Verum i V-huset och det bjöds på tvårätters, tävlingar, gyckel, sånger och lite dans.

I fredags var det filmgala och vi fick då se alla nolluppdrag som grupperna hade filmat. Riktigt roligt! Det bjöds på mat och popcorn. Efteråt kände jag, Linnéa och Jenny för en lugn kväll så vi satte oss på ett fik med några bullar och varsitt glas vin och pratade på i några timmar.

Igår var det dags för Nollmiddagen, avslutningssittningen på mottagningen. Det var så himla roligt! Först möttes alla upp (kring 200 pers kanske) på Chalmers för att se lite gyckel, sedan gick vi tillsammans ner till lokalen där vi skulle vara. Där fick vi fördrink, mingla runt lite, trerätters middag, höra på en massa fina tal, sjunga, m.m. Efter vi ätit och klockan kanske var kring 22.30 tågade vi i fackeltåg upp till Chalmers igen. Där vi först blev bjudna på en efterdrink och sedan var det Gasquen som gällde. Där dansade vi tills det stängde klockan 3, sedan gick ner till Verum och dansade lite till tills klockan var 05.45 och jag insåg att det kanske var bäst att börja dra mig hemåt. Så jag var hemma 06.30 imorse.. Det var ju sista kvällen under mottagningen så då var det bra att köra på tills man inte orkade något mer.

Det var hur roligt som helst, och lätt den bästa kvällen på mottagningen!

Här kommer lite bilder från veckan.








Mitt bordssällskap


Jag och min bordsherre

Fackeltåg upp till Chalmers

jag och linnéa


Killarna var stiliga!




Alexandra och Jenny
Och såhär såg jag ut efter ombyte på Gasquen

Inga kommentarer: