fredag 3 oktober 2008

En lite sen uppdatering om gårdagen.

Allt roligt, eller mer flummigt hände under samhällskunskapen.
Lina satt som vanligt i sin egna underbara, lilla värld och gjorde... tjaa, ingenting egentligen.
Samtidigt som hon vill vara i sin egna lilla värld, vill hon hänga med i vad omvärlden (den här gången klassen) sysslar med.

Några killar i klassen redovisar om sitt land, det tog kanske tio minuter. Efter redovisningen frågar Peter om det är någon som har några frågor. Lina, som under hela redovisningen suttit i sin egna lilla värld, kommer med den en väldigt smart fråga som inte alls avslöjar att hon inte lyssnat ett dugg:
- Inte för att jag inte lyssnat, men vilket land hade ni?

Peter visar på kartan.
- Det här är då gigantiska Ryssland...
Lina som alltid hänger med i svängarna:
- VAR?!

Så har det även varit en dag idag också.
En snabbt avklarad dag, tyvärr utan favorit biblioteket.
En dag som flygit iväg, en dag då en tia blev en tia gånger en till tia. Otroligt.

Dagen flöt på efter skolan också. Då bar det av mot sporthallen för att fixa till en tränares misstag.
Efter det, en fika på Safari med Sanne och Elina. Tog det lugnt, fikade såklart och snackade om livet, riktigt trevligt. Sen hem, kollat lite tv, ätit och nu sitter jag här, som så många gånger förr.

Imorgon blir det bullbak + en barnfilm, Prinsen av Egypten. Gud vad jag tyckte om den filmen när jag var liten, så bra att jag och Sanne härmade en scen i filmen. Fast det gräver vi inte djupare i nu.. he he.

Imorgon, innan bullbaket, blir det stan med Sarkkie och mamma. Ska köpa present åt Anna, sen ska vi nog och fika också.

Provet i naturkunskapen, fjällekologin, gick bra! Så första provet är nu förbockat och jag kan slappa denna dag, för att sedan ta itu med nästa prov som kommer om mindre än en vecka...


// emma h

Inga kommentarer: