fredag 30 december 2011

Näst sista dagen på året. Imorgon fyller jag 19, en värdelös ålder tycker många, men varför ska man ha bråttom med att bli gammal egentligen? Värdelöst eller inte, så tror jag att mitt 19 kommer blir grymt.

2011 har varit ett uppochner-år. Jag har varit med om flera av dom bästa händelserna (hittills) i mitt liv, samtidigt som många av dom jobbigaste stunderna också varit där. Att ta studenten och alla dagar där runtomkring är några exempel på dom bästa, även flytten till Göteborg och att börja plugga tekniskt basår har varit det. Fast många gånger under halvåret som gått sen vi flyttade till Götet och jag började plugga så har jag även varit med om många av dom mest krävande och jobbigaste stunderna. Kommer ihåg under dom två första veckorna, då vi bara läste matte, hur mycket vi pluggade och hur otroligt tufft jag tyckte det var. Kom hem/ringde hem och bölade för att jag aaaaldrig trodde att jag skulle klara av det, och det var bara början. Jag vet inte hur många gånger jag varit så jäkla nära på att hoppa av skiten, och hur många som verkligen har hoppat av. Men jag har gett mig fan på att jag ska fixa det, och bara för min egen skull. För att bevisa för mig själv att jag kan klara av det, för det är det svåraste jag gjort i hela mitt liv.

I höstas innan flytten var jag mest rädd för att jag inte skulle få några kompisar. Jag har träffat en massa härliga människor och såhär ett halvår efteråt så vet jag att jag iallafall har träffat en vän för livet. En helt otrolig tjej! Och det känns så jäkla bra att veta att jag har henne där nere, världens bästa Louise!

På tal om vänner, så är det så otroligt skönt att komma hem och märka att allt är precis som vanligt. Och att träffa min bästa Tiina efter ungefär tre månader, och att allt ändå är e x a k t som vanligt, säger bara hur bra vi känner varann, och jag är så jäkla glad att jag har dig!!!

Nu umgås jag bara med folk som ger mig energi, jag har fortfarande samma bästa familj (förutom lilla söta Epson som jag saknar varje dag), en världsbäst pojkvän och förhoppningsvis har jag under året utvecklats till någon bättre.

Jag hoppas att 2012 kommer bli riktigt bra; att jag kommer fixa skolan asbra, att jag kommer komma på vad jag vill göra med mitt liv, lära mig att nöja mig med livet som det är och leva i nuet, och att jag kommer ha roligare än jag någonsin haft!

Ha ett bra slut på 2011 och hoppas ni får en bra början på det nya året. Det ska jag fira in med mina fina vänner.

Inga kommentarer: